Play the Matching Halves Game

Berseronok dengan Bentuk !



Jika anak anda sedang belajar tentang bentuk, aktiviti ini padanan adalah besar cara untuk memperkenalkan beliau kepada konsep teka-teki. Setiap kayu kraf akan mempunyai hanya separuh bentuk. Dia akan mempunyai untuk mencari kayu dengan separuh hilang dan letakkan batang sebelah menyebelah untuk melengkapkan setiap satu.

Apa yang Anda Perlu:
16 kraf kayu
Petanda dalam aneka warna

Apa yang Anda Lakukan:
1. Ambil satu sepasang batang dan beratur mereka sehingga menegak sebelah menyebelah. Lukiskan bentuk yang besar pada bahagian atas batang, supaya satu setengah pada setiap melekat. Kemudian, lukiskan versi yang lebih kecil bentuk di bahagian bawah setiap kayu, separuh pada setiap satu. Beberapa bentuk yang berbeza yang anda boleh gunakan termasuk bulatan, segi empat, hati, berlian, oval, dan lain-lain
2. Ulangi dengan setiap pasangan supaya anda mempunyai 8 pasangan yang sepadan untuk membuat bentuk penuh.
3. Adukkan kayu dan memberi mereka kepada anak anda. Cabaran beliau untuk pasangan kayu untuk membuat bentuk.
4. Walaupun dia bekerja, mulakan perbincangan dengan beliau tentang bentuk. Bantuan namanya bentuk dia
melihat, dan bercakap tentang perbezaan antara setiap satu. Apabila dia semua dilakukan, mencadangkan permainan "Cari Bentuk." 

Berapa banyak bulatan yang berbeza yang dia boleh cari dalam rumah anda? Bagaimana pula dengan segi empat sama? Seperti dia memainkan permainan seperti ini, ia akan menjadi lebih mudah dan lebih mudah untuk dia untuk mengenali bentuk yang berbeza dan ciri-ciri khas mereka.



 

Little Kelly Kindergarten Copyright © 2011 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting